Jak zostać Administratorem?

W zawodzie administratora profil posiadanego wykształcenia nie jest największym priorytetem. Najważniejsza jest jednak posiadana wiedza teoretyczna oraz konkretne umiejętności w zakresie obsługi różnorodnych systemów informatycznych, konfiguracji i zarządzania siecią komputerową, programowania, etc. Wiele firm ma również dodatkowe wymagania w postaci kompetencji i doświadczenia w zarządzaniu projektami IT i kierowaniu zespołem. Z całą jednak pewnością pracodawcy spojrzą łaskawszym okiem na kandydaturę z ukończonymi studiami na kierunkach informatycznych, technicznych i pokrewnych. Dobrze jest też widziane, aby w CV znalazły się pożądane przez pracodawców cechy, czyli analityczny umysł, odporność na stres i cierpliwość. Jeśli właśnie przeczytałeś skróconą wersję swojego charakteru, śmiało czytaj dalej, a po wszystkim… aplikuj!

Gdzie występują administratorzy?

Admini zatrudniani są w przedsiębiorstwach z każdego sektora współczesnej gospodarki oraz w instytucjach państwowych. Mimo, że praca admina ma charakter typowo indywidualny, zawczasu należy się przygotować na częste spotkania z użytkownikami, którzy potrafią być wymagający.
Co robi administrator?
Ciężko jest wypośrodkować rytm i dynamikę pracy każdego dnia. Do najczęstszych obowiązków administratora należy:

  • wykrywania i usuwanie usterek w funkcjonowaniu sieci firmowej,
  • optymalizacja rozwiązań z zakresu IT,
  • stały nadzór nad urządzeniami sieciowymi,
  • nadzór nad bazami danych,
  • konfiguracja sprzętu i urządzeń, itd.

Praca Administratora sieci często jest dyktowana ruchem i wydarzeniami na stronie, którą się opiekuje. Nierzadko zdarza się również sytuacja, gdy Admin będzie zmuszony zająć się jakąś usterką bądź większym problemem, nawet po godzinach pracy. To z kolei wymaga od kandydata większej dyspozycyjności, szybkiego analizowania i reagowania, a przede wszystkim precyzyjnej komunikacji.